ontslagen en mij nadien een overeenkomst laten ondertekenen!

sebastienbo
Topic Starter
Berichten: 11

ontslagen en mij nadien een overeenkomst laten ondertekenen!

#1 , 09 apr 2013 22:21

Er is mij gevraagd om de inhoud weg te nemen...
Laatst gewijzigd door sebastienbo op 01 mei 2013 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2013 09:36

Via een aangetekend schrijven vroeg de werknemer bijkomend één maand opzeggingstermijn.
Ik begrijp iets niet goed: waarom heb je zelf eerst een maand extra opzeg gevraagd, om daarna te smeken vrijgesteld te worden van prestaties?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sebastienbo
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 10 apr 2013 11:44

Toen ik ontslagen werd was het 1 december, ik kon niet inschatten hoe de arbeidsmarkt er voor stond en hoe snel ik dus naar een nieuwe werkgever zou kunnen gaan.

Wettelijk heb ik ook maar één week om de ontslagvoorwaarden (aangetekende brief van werkgever) zo snel mogelijk te beantwoorden indien er iets niet in klopt (in dit geval volgens de formule claeys 4 maanden in de plaats van 3 maanden)

Op het moment van de ontslag voelde ik me ook nog niet slecht, ik kon mijn taken ook nog op een normale manier uitvoeren.

Maar naarmate we naar de eindstreep toegingen veranderde de situatie zeer snel, ik mocht niets meer aanraken zonder explicite toestemming, dingen die vroeger mochten konden plots niet meer, de collega's werden afstandelijker, etc...
Dat duwde mijn motivatie en gemoed zeer snel naar een diepvriestemperatuur, ik begon er ziek van te worden (letterlijk, een simpele griep bleef maar weken aanhouden)

Daarom dat ik achter gemoedsrust zocht tegen het einde van de termijn :-(

Reclame

sebastienbo
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 11 apr 2013 10:17

Geen suggesties ?

Kan ik eventueel een deel (Artikel 2) van de overeenkomst laten nietig verklaren vanwege overmacht (financiële problemen)
Uiteindelijk hebben zij wel geld en is de berekening al twee weken geleden gebeurd en naar mij doorgestuurd, terwijl ik er een financiiele kater van over hou (lening alleen is al 1100 euro die er al af ging..)
Ik zat op +1000 en nu zit ik al een week op -1000 en elke dag word het nog erger :-(

sebastienbo
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 12 apr 2013 22:47

Niemand een idee ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 15 apr 2013 09:29

is betwistbaar indien je zou afstand doen van loon tijdens je arbeidsovereenkomst met je werkgever. Leg dit voor aan je vakbond, imho kan je hier iets tegen doen ivm het loon.
Wettelijk heb ik ook maar één week om de ontslagvoorwaarden (aangetekende brief van werkgever) zo snel mogelijk te beantwoorden indien er iets niet in klopt
klopt niet (nu, doet er nu niet veel meer toe)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”