Zelf ontslag nemen tijdens tijdskrediet, wat met verlof?

Lumi
Topic Starter
Berichten: 2

Zelf ontslag nemen tijdens tijdskrediet, wat met verlof?

#1 , 09 apr 2013 12:36

Hallo,

Ik werk momenteel 50% in tijdskrediet en zou graag mijn ontslag indienen. Aangezien ik maar 50% werk, heb ik momenteel nog 7.6 weken verlof staan.
Ik ga een zelfstandige activiteit uitvoeren dus ik zou graag dit verlof nog opnemen zeker gezien ik 2 kindjes heb.
In augustus werk ik 10 jaar bij deze firma (multinational) en met het tijdskrediet verdien ik bijna 2700 euro bruto. Mijn opzeg zou dan 3 maanden zijn. Kan ik al mijn verlof tijdens deze opzeg opnemen of kan dit geweigderd worden door de werkgever?
Heeft er iemand tips hoe ik dit het best aanpak? Kan ik bv. nu al mijn verlof inplannen en dan 2 maanden later ontslag geven?
Ik zou graag gans de maand juli verlof nemen gezien onze onthaalmoeder dan verlof heeft, dit is dan 4 weken en dan zou ik de overige 3.6 weken nog verspreid willen nemen over augustus en september. Ik was dan aan het denken om mijn opzegperiode te laten ingaan op 1 juli.

Graag jullie mening hierover, want dit is allemaal nieuw voor mij, heb maar 1 werkgever gehad.

Alvast bedankt voor de reacties!

Lumi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A'ntje
Berichten: 60

#2 , 09 apr 2013 12:44

Ik denk dat je wat te voorbarig bent met je verlof.
Je verlof wordt pro rata verrekend volgens het stelsel waarin je werkt, dus wordt ook naar 50% gebracht.
Je zou best overleggen met je werkgever wat mogelijk is want die zal ook nog de kans willen krijgen om een vervanging te zoeken voor je.
Wanneer je je opzeg best geeft, hangt af van het ogenblik dat je effectief wil stoppen met werken.

Lumi
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 apr 2013 13:56

Hey A'ntje,

bedankt voor je antwoord maar dit verlof is reeds pro rata berekend tot half oktober (eind tijdskrediet). Er zal misschien nog 1 week wegvallen of zo.
Als je fulltime werkt hebben wij 38 dagen verlof (20 jaarlijks verlof en 18 ADV dagen), nu heb ik nog een 140 uur staan

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”