ontslag nemen voor begin proefperiode

Centrino69
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag nemen voor begin proefperiode

#1 , 08 apr 2013 21:13

Beste

ik zit met een probleem. Ik heb een nieuwe job aangenomen, de proefperiode hiervan begint binnenkort (proefperiode voor 3 maand, contract is getekend).

Nu kreeg ik deze week een telefoon met een nieuwe jobaanbieding, die op dezelfde dag kan starten, maar veel dichterbij, dus veel interessanter voor mij.

Is het mogelijk om het contract voor die proefperiode ongedaan te maken (zonder opzegtermijn). In het contract wordt verwezen naar de wet van 3 juli 1978, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op, alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 08 apr 2013 21:52

U kan het contract verbreken, maar uw werkgever kan dan een schadevergoeding eisen gelijk aan 1 maand en 1 week brutoloon. Beter is gewoon uw eerste maand uit te doen (opzeg geven meer dan een week voor het einde van die maand), of te vragen aan uw werkgever of het contract kosteloos kan verbroken worden (grote kans van wel, want wie wil nu een werknemer die toch na een maand weg is).

Centrino69
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 apr 2013 22:18

Heel hard bedankt voor deze duidelijke uitleg, nu weet ik wat te doen!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”