Medisch ontslag laten teken wegens pesterijen.

GotticEye
Topic Starter
Berichten: 1

Medisch ontslag laten teken wegens pesterijen.

#1 , 08 apr 2013 20:14

Hoi iedereen,

Ik heb eventjes een vraag omdat ik het niet meer weet wat ik moet doen.

Ik werk in de Zorgsector en de voorbije 3 jaar hebben ze me van de ene kant naar de andere kant gesleurd. "waar ik nuttig was".
De laatste 18 maanden word ik kei hard gepest.
Niet alleen van collega's maar ook een hogere die me mijn weekends afneemt, die mij geen lates meer laat werken, die ervoor zorgt dat iedereen mij negeert....
De pesterijen worden erger... stroomkabels van mijn vervoer kapot knippen, banden plat steken,...

De voorbije maand had de arbeidgeneesheer gevraagd als het mij zou deugd doen als ik even tussenuit zou zijn.
Ik heb dat met beide armen aangenomen... Ik ben de voorbije week een 3 dagen gaan werken want de 2e dag kon ik al terug naar de garage rijden met platgestoken banden! Donderdag ben ik bleek als een lijk in mekaar gezakt en kan het me niet veel meer schelen wat ze zeggen of niet. Het kost me immens veel om te gaan werken.

De arbeidsgeneesheer weet dat ik een zeer lastig team heb, iedereen klaagt maar ook iedereen vertrekt na een tijdje.
Dus die stelde voor me laten medisch ontslag laten tekenen.

De algemene directeur ben ik ondertussen al gaan smeken om mijn ontslag aan te bieden zodat ik kan gaan doppen en hij inderdaad van mij af is. Hij weigert dat in alle talen...
Heeft er iemand een idee?

Of zijn jullie het akkoord om mij toch mijn medisch ontslag te laten tekenen?
Terug gaan zou mij inderdaad in een depressie helpen.

Ik ben alleen en eigen huis. Ik kan me niet veroorloven om mij nog dikker in de shit te helpen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 08 apr 2013 22:53

Normaal is er op elke werk een vertrouwenspersoon inzake pesterijen aangesteld.
(Meestal via de arbeidsgeneesheer).
http://www.werk.belgie.be/defaulttab.aspx?id=2894" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat die vernielingen betreft ..daarvan aangifte doen bij de politie zijn correctioneel vervolgbare feiten.

Uw vakbond al in kennis gesteld?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”