Vakantie tijdens opzeg in proefperiode

Isla83
Topic Starter
Berichten: 2

Vakantie tijdens opzeg in proefperiode

#1 , 04 apr 2013 00:09

Op 01/10/12 ben ik via interim gestart bij mijn huidige werkgever. Op 04/03/2013 is mijn vast contract van start gegaan met een proefperiode van 6 maanden (de eerste maand is nu dus net om). Het is een bediendencontract.

Ondertussen heb ik zeer interessante aanbieding gekregen om te starten op 22/04/13 (ik zou vrijdag bij dit bedrijf langsgaan voor de laatste zaken te bespreken). Ik heb wettelijke vakantie gepland van 10/04/13 tem 20/04/13.

Normaal gezien verlengt vakantie de opzegtermijn niet als je zelf ontslag neemt, maar wat in de proefperiode? Als ik maandag 08/04/13 dus mijn opzegbrief zou overhandigen en ondertekend terugkrijg, gaat mijn opzegtermijn in op 09/04 dan, maar eindigt die dan op 15/04?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 apr 2013 10:15

Als je zelf ontslag neemt, is er NIKS dat de opzegtermijn verlengt, ook niet verlof

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”