ontslag tijdens afwezigheid door arbeidsongeval

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: ontslag tijdens afwezigheid door arbeidsongeval

#16 , 02 apr 2013 16:19

rechtskundige dienst heeft altijd gelijk :).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#17 , 03 apr 2013 10:13

Ik hoop het in elk geval :) Dit is voor mij een ongewone situatie en iets waar ik toch al een paar uurtjes van wakker gelegen heb. Maar misschien is het soms wel nodig om eens op je strepen te staan en niet altijd in alles toe te geven. Als werknemer voel je je toch altijd in een veel zwakkere positie, gelukkig zijn er sites als deze waar mensen toch gehoord en geholpen worden. Alvast bedankt voor alle raad!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 apr 2013 11:03

Ik hoop het in elk geval :) Dit is voor mij een ongewone situatie en iets waar ik toch al een paar uurtjes van wakker gelegen heb. Maar misschien is het soms wel nodig om eens op je strepen te staan en niet altijd in alles toe te geven. Als werknemer voel je je toch altijd in een veel zwakkere positie, gelukkig zijn er sites als deze waar mensen toch gehoord en geholpen worden. Alvast bedankt voor alle raad!
en nog geen aangetekend schrijven ontvangen ? moest die komen datum in poststempel , zelfde datum als ontslag document aan persoon of later ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#19 , 04 apr 2013 10:40

Nee, nog geen aangetekend schrijven ontvangen. Wel een mail waarin mijn (ex)werkgever zegt dat het ontslag niet geldig is omdat het op de verkeerde werkgever werd opgemaakt. Maar in de brief staat enkel dat hij zaakvoerder van die firma is en dat is hij effectief ook.

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#20 , 04 apr 2013 10:41

Trouwens heb ook een mail van hem waarin hij laat weten een einde aan mijn arbeidsovereenkomst te willen maken.

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#21 , 06 apr 2013 09:50

Gisteren (5 april) deze aangetekende brief gekregen:

AANGETEKEND


Waregem, 5 april 2013
Geachte Heer,
Hierbij laten wij u weten dat wij u uw opzeggingsbrief hebben verstuurd op datum van 4 april 2013. Deze gaat in vanaf 1 mei 2013 en bedraagt 3 maanden. De opzeg dient te worden gepresteerd.
Tot op heden heeft u zich niet meer op het werk aangeboden. Bijgevolg laten wij u weten, dat u vanaf 2 april 2013 onwettig afwezig bent. Wij adviseren u om u binnen de 48 uur op het werk aan te melden, zoniet beschouwen wij de arbeidsovereenkomst als éénzijdig door u verbroken, op datum van vandaag 5 april 2013 zonder recht op enige uitbetaling en/of schadevergoeding.

Opgemaakt te Waregem

Kan hij dit nu nog doen??

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 apr 2013 00:08

Gisteren (5 april) deze aangetekende brief gekregen:

AANGETEKEND


Waregem, 5 april 2013
Geachte Heer,
Hierbij laten wij u weten dat wij u uw opzeggingsbrief hebben verstuurd op datum van 4 april 2013. Deze gaat in vanaf 1 mei 2013 en bedraagt 3 maanden. De opzeg dient te worden gepresteerd.
Tot op heden heeft u zich niet meer op het werk aangeboden. Bijgevolg laten wij u weten, dat u vanaf 2 april 2013 onwettig afwezig bent. Wij adviseren u om u binnen de 48 uur op het werk aan te melden, zoniet beschouwen wij de arbeidsovereenkomst als éénzijdig door u verbroken, op datum van vandaag 5 april 2013 zonder recht op enige uitbetaling en/of schadevergoeding.

Opgemaakt te Waregem

Kan hij dit nu nog doen??
hij kan dat doen, maar daarmee zet hij zijn fout niet recht , wat mij betreft is het aangetekend schrijven te laat verstuurd
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#23 , 07 apr 2013 20:57

klopt.

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#24 , 19 apr 2013 09:40

Blijkbaar weigert mijn ex werkgever om de verbrekingsvergoeding te betalen en om een C4 af te leveren... gevolg, ik zou wel eens voor een paar maanden zonder inkomen kunnen zitten indien ik niet snel ander werk vind. Volgens de vakbond kan het wel 3 tot 4 maanden aanslepen voordat ik centen zal zien.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 19 apr 2013 09:54

Vraag aan de vakbond om provisionele uitkeringen te bekomen bij de werkloosheidsdienst, lukt perfect.

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#26 , 19 apr 2013 12:19

Volgens de vakbond (ABVV) heb ik hiervoor ook mijn C4 nodig en blijkbaar kan het een tijd duren voordat ik die heb als mijn ex werkgever die niet vrijwillig wil geven.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 19 apr 2013 13:24

C4 kan via tussenkomst bij de RVA afgedwongen worden, men moet wel eerst aantonen dat men de moeite heeft gedaan (AZ sturen) om de werkgever zelf te overtuigen.

k1967
Topic Starter
Berichten: 15

#28 , 22 apr 2013 15:25

Ja, die AZ is al verstuurd door de vakbond maar volgens hen kan het dan nog 3 tot 4 maanden aanslepen. Hopelijk kan ik vlug een andere job vinden want geen inkomen is natuurlijk wel heel erg weinig...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”