Uitkering na zelf ontslag nemen bij interim?

nathaliev88
Topic Starter
Berichten: 1

Uitkering na zelf ontslag nemen bij interim?

#1 , 26 mar 2013 16:38

Beste,

sinds 20 februari '13 ben ik via een interim-kantoor tewerkgesteld.
Vandaag heb ik mij ziek gemeld bij het interim-kantoor & bij het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben. De bazin van het bedrijf waarvoor ik werk was heel onvriendelijk aan de telefoon; ze zei me dat ze het niet pikt dat mensen thuisblijven, en als de dokter mij een week thuis zou laten omwille van ziekte dat ze dan verdere maatregelen zal moeten treffen. Ze heeft me nadien zelfs teruggebeld om me te vertellen dat ze het niet pikt dat mensen haar in de steek laten, dat ze indien nodig zelfs huisdokters gerechtelijk vervolgd als zij van mening is dat het personeel niet 'ziek genoeg' is. Ze heeft zelfs naar het interim-kantoor gebeld om te zeggen dat ze sterk haar twijfels heeft of ik echt ziek ben!
Ik ben écht ziek, zit thuis met 39,5° koorts.
Hier heb ik het interim-kantoor van op de hoogte gebracht en zij zeggen "Ziek is ziek, maak je hier niet te druk in.".
Nu is het zo dat deze job sowieso niet echt mijn ding was, en na dit telefoongesprek zie ik het eigenlijk al hélemaal niet meer zitten om nog terug te gaan.
Moest ik niet meer terug gaan naar dit bedrijf, en dus ook geen nieuw contract tekenen bij interim, heb ik dan recht op een uitkering?
Of kan het interim-kantoor mij hiervoor een 'slechte' C4 geven?
Én ben ik het interim-kantoor een uitleg verschuldigd?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2013 17:12

interimkantoor kan je effectief een "slechte" C4 geven. Allez, ze kunnen dat, maar standaard staat er daar gewoon "einde contract bepaalde duur" op.

Bespreek het eens met het interimkantoor eerst en neem indien nodig contact op met de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 26 mar 2013 21:57

" dat ze indien nodig zelfs huisdokters gerechtelijk vervolgd als zij van mening is dat het personeel niet 'ziek genoeg' is."


hoe gaat zij dat zelf vaststellen en op basis van welke wet gaat zij de doktoren laten vervolgen vraag ik mij af . . .


met de minste hoest zal ze zelf wel thuis blijven en zal ze doen of ze het einde van de week niet haalt zekerst >:(

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2013 12:46

" dat ze indien nodig zelfs huisdokters gerechtelijk vervolgd als zij van mening is dat het personeel niet 'ziek genoeg' is."
Inderdaad veel gebluf. Wie is zij om het oordeel vaan een huisarts in twijfel te trekken. Het enige dat een werkgever kan doen is een controlearts sturen, maar hoe dit zit met interim-arbeid weet ik niet (is het enkel het interimkantoor als werkgever die een controlearts kan sturen, of zou de klant van het interimkantoor dit ook kunnen? Geen idee).

Beste dat de topic starter kon doen is de mevrouw vriendelijk melden dat hij echt wel ziek is en dit door zijn huisarts ook zo vastgesteld is, en dat het mevrouw vrij staat om de huisarts te vervolgen of wat dan ook te doen, maar dat zijn gezondheid voor gaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”