Ontslagbrief - vermelding opzegtermijn

MrTea
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslagbrief - vermelding opzegtermijn

#1 , 21 mar 2013 14:19

Beste,

Ik ben een kaderlid en heb een bruto-jaarloon > 64.508€. Ik ben van plan om mijn ontslag in te dienen en als ik het goed heb, dien ik de duur van mijn opzeggingstermijn bij overeenkomst met mijn werkgever vast te stellen.

Hoe verwoord ik dit best in de brief? Ik dacht aan het volgende:

"Geachte heer XXX,

Hierbij dien ik mijn ontslag in en stel ik een einde aan onze arbeidsovereenkomst.

De opzeggingstermijn zal ingaan op 1 april 2013. De duur van de opzeggingstermijn dienen we bij overeenkomst vast te stellen.

Ik wil u bedanken voor de aangename samenwerking.

Met vriendelijke groeten,
Voornaam Naam"


Kan iemand met kennis van zaken mij bevestigen of dit een correcte aanpak is? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
P.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 mar 2013 07:56

staat er in je arbeidsovereenkomst iets over een overeengekomen opzegtermijn? Sowieso moet je een opzegtermijn vermelden. Vermeldt bvb dat je gaat voor een opzeg van 3 maand.

MrTea
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 22 mar 2013 16:55

Bedankt voor de reactie.

In mijn arbeidsovereenkomst staat geen opzeggingstermijn vermeld. Moet ik sowieso een termijn in mijn ontslagbrief opnemen, ook al moet hierover onderhandeld worden?

Mvg,
P.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mar 2013 23:31


In mijn arbeidsovereenkomst staat geen opzeggingstermijn vermeld. Moet ik sowieso een termijn in mijn ontslagbrief opnemen, ook al moet hierover onderhandeld worden?
arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 37. (§ 1.) Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere.
(Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.

doet u dat niet is de kennisgeving nietig niet het ontslag zelf dwz. dat dit een daad is die gelijk geacht wordt met een verbreking van de arbeidsovereenkomst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”