gewoon ontslag geven of om medische reden

sandra5886
Topic Starter
Berichten: 14

gewoon ontslag geven of om medische reden

#1 , 19 mar 2013 17:46

Ik zit met een prangende vraag. Ik ben thuis vanwege burnout sinds 8 oktober. Ik heb ondertussen een nieuwe baan gevonden maar de nieuwe werkgever wil dat ik zo snel mogelijk start. Ik vermoed dat mijn huidige werkgever me geen opzeg zal laten doen omdat hij weet dat ik toch niet terug zal komen om die opzeg te doen maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Nu vraag ik me af wat ik best doe :
- morgen mijn ontslag geven en hopen dat ze dan onmiddelijk mijn contract willen beïndigen
- wachten tot 8 april en ontslag vragen om medische reden
Kan het ontslag om medische reden geweigerd worden en wat zijn dan de verplichtingen van mijn baas en van mij. Duurt het lang om ontslag wegens medische reden rond te krijgen?
Goede raad is zeer welkom en ook vrij dringend :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 19 mar 2013 17:52

Bediende , arbeider?
Hoelang werkt u al en wat voor contract hebt u?

sandra5886
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 19 mar 2013 17:58

ik werkt als bediende en ben nu 8,5 jaar in dienst. Ik werk full time.
(alvast bedankt voor de snelle reactie)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 mar 2013 22:49

"beste" zal normaal zijn om gewoon naar de werkgever te gaan en een onderling akkoord te vragen. Doet hij dat niet, geef dan je opzeg of ga naar de huisarts en vraag een medisch attest dat je ongeschikt bent voor huidig werkt (en ga daarmee naar je werkgever).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”