Ontslag wegens medische overmacht

Karwei84
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag wegens medische overmacht

#1 , 18 mar 2013 20:59

Hallo,

Ik zit in een heel rare situatie. Ik ben de laatste maanden veel ziek geweest en heb uit eigen initiatief een gesprek met mijn regio verantwoordelijke.
Het was voor alle partijen niet meer houdbaar. Het werk werd te zwaar voor mij en heeft beslag op mijn gezondheid genomen.
Ik heb gevraagd of ik mss een ander, lichtere Job in de firma kan doen omdat ik het niet meer aan kan. Dit werd mij duidelijk niet gegund, ik zou eerst moeten laten zien, dat ik mijn werk kan doen voor hij mij een positieve feedback kan geven. Mij rechtstreekse baas is (behalve mijn ziekte) wel erg tevreden met mij. Waarmee het besprek dan ook zonder oplossing beëindigt was. Ik heb mijn best gedaan maar het werd steeds maar moeilijker voor mij en voor dat ik er volledig onder door ging heb ik nog eens aan de regio verantwoordelijke gevraagd om een oplossing te zoeken. Hij stelde mij voor om met een briefje van mijn geneesheer en/of andere bewijsstukken naar de arbeidsgeneesheer te gaan. dat heb ik dan ook gedaan, met als resultaat dat ik onmiddellijk moest stoppen met het huidige werk. Ik de Firma kunnen zij mij ook geen ander werk geven. Ik werk nu meer als 5 jaar als bediende daar. Mijn medische problemen komen als gevolg van mijn werk. (Rugklachten en Depressie) en nu willen ze mij afschepen met >Ontslag wegens medische overmacht. Dat vindt ik heel erg. Kan ik nu nog iets doen? Kan ik kosten voor medische onderzoeken van hen terug krijgen. welke rechten heb ik nu nog behalve mijn uitkering. Is het mogelijk ertegen aan te gaan? veel vragen ;-(

Lieve Groetjes Karina

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding