Zelf ontslag genomen - opzegtermijn

Reaperke
Topic Starter
Berichten: 2

Zelf ontslag genomen - opzegtermijn

#1 , 18 mar 2013 16:20

Sinds september 2007 ben ik gestart met een contract van onbepaalde duur met een proefperiode van 6 maanden.
Mijn brutoloon ligt momenteel hoger dan 40000 euro op jaarbasis. Als ik de berekeningen mag geloven via de site van vacature heb ik dus een maximum opzegtermijn van 4.5 maanden met een minimum van 3 maanden.

Mijn werkgever wil me niet vroeger laten gaan dan 4 maanden, ikzelf wil best nog 3 maanden blijven, maar dat is dan voor mezelf het uiterste.

In ons contract is opgenomen dat alle uren gepresteerd tussen de 38u en 45u niet worden aanzien als overuren. Alles boven de 45u dan weer wel.
Destijds heb ik, "denk ik" zo dom geweest om een hoger loon te bemiddelen en heb een eigen document getekend waarbij ik te kennen gaf geen overloon meer hoef te ontvangen.
Ik heb dan ook sindsdien geen overloon meer ontvangen voor alle gepresteerde uren.

Na een korte berekening kom ik op ongeveer 672 uren gepresteerd boven de 45u en een 1500tal uren gerekend vanaf 38u. Dit is wat ik tot op heden heb. Tevens heb ik hiervoor ook geen recuperatieverlof genomen.

Nu mijn vraag, kan ik de werkgever met deze gegevens wat meer druk zetten om mij toch te laten gaan op 3 maanden of heb ik geen poot om op te staan?

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mar 2013 17:20

er is geen minimum. Wat is een functie en hoe vlug is er iemand te vinden voor je profiel, denk je?

ivm overloon: kan je die overuren bewijzen?

Reaperke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 mar 2013 18:30

Mijn functie is logistiek manager (sinds mei vorig jaar hebben ze opgenomen in de directie, echter nooit een aanpassing van mijn contract of loon).
Ben momenteel reeds 3 weken in mijn opzegtermijn en pas vandaag een overeenkomst op 4 maanden (eenzijdig, ben er zelf niet mee akkoord)

Schat dat ze binnen nu en 1 maand toch iemand moeten vinden.
Al mijn uren zijn geregistreerd met een prikklok. (alleen zijn nooit mijn echte gewerkte uren doorgegeven naar SD works)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”