Reden van ontslag

Vraagstaartje_83
Topic Starter
Berichten: 3

Reden van ontslag

#1 , 15 mar 2013 13:08

Hallo,

Ik heb op 14/02 mijn ontslag gekregen met onmiddellijke verbreking (geen dringende redenen).
Nu heb ik vandaag (15/03) eindelijk mijn sociale documenten binnengekregen en schrijven ze bij de reden "vertrouwensbreuk in combinatie met
economische oorzaken eigen aan bedrijf".
Nu is mijn vraag: kan ik hierdoor problemen krijgen om werkloosheidsuitkering te bekomen?
Die vertrouwensbreuk is echt niet gerechtvaardigd en kunnen ze ook niet aantonen. Er is inderdaad een incident geweest, éénmalig,
maar had helemaal niks met vertrouwensbreuk te maken. Waarom maken ze er dan niet gewoon een dringende reden van?
Kan iemand mij adviseren?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 mar 2013 14:35

je mag blij zijn dat er geen dringende reden is, anders zou het véél meer miserie zijn :). Als ze idd die vertrouwensbreuk niet objectief hard kunnen maken, zal je geen grote problemen hebben om je werkloosheidsuitkering te verkrijgen, hoogstens zal je uitgenodigd worden voor een verhoor waarop je duidelijk zal kunnen maken wat het probleem was.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”