Getekend maar...

Onbekend0
Topic Starter
Berichten: 3

Getekend maar...

#1 , 14 mar 2013 17:56

Hallo. Ik heb een contract getekend bij een bedrijf maar mijn huidge werkgever wou mij zo hard houden dat ik eenmooi tegenbod heb ontvangen.
Daarom wil ik toch blijven bij mijn huidige werkgever.
Hoe moet ik dat nu afhandelen bij dat bedrijf waar ik al heb getekend? Bedankt voor alle advis!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 14 mar 2013 18:20

In het beste geval kan je het op een akkoordje gooien met je 'nieuwe' werkgever en het contract laten verscheuren (als de DIMONA aangifte nog niet gebeurd is).

In het slechtste geval ben jij je 'nieuwe' werkgever 1 maand + 1 week loon verschuldigd (in het geval je bediende bent) als verbrekingsvergoeding.

In ieder geval niet treuzelen met dit te melden aan de 'nieuwe' werkgever. Die rekent er immers op dat je op datum X bij hem aan de deur staat, en heeft bijgevolg z'n zoektocht naar een werknemer stopgezet.

Greetz

P.

Onbekend0
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 mar 2013 18:40

Dan ga ik vragen dat mijn huidge werkgever dat betaalt, als dat nodig zou zijn.
Er is ook nog geen startdatum bij de 'nieuwe' werkgever, maakt dat uit?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 mar 2013 08:05

wat heb je dan getekend? een ao zonder startdatum? ontbreken er nog zaken?

Onbekend0
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 15 mar 2013 08:34

Dat klopt. Enkel startdatum stond er niet bij. MOet ik trouwens wachten tot ik een contract teken bij mijn werkgever nu voor ik de 'nieuwe' werkgever iets laat weten?

puttemanp
Berichten: 613

#6 , 15 mar 2013 08:43

Ik zou zeker wachten tot je iets op papier hebt bij je werkgever. Als je komt aandraven met 'ik wil dat je de verbrekingsvergoeding betaalt bij mijn nieuwe werkgever die ik laten vallen heb' zou hij wel eens van gedacht kunnen veranderen.

Maar nogmaals: zorg dat alles ASAP in orde is, voor je eigen gemoedsrust en om niemand tegen je in het harnas te jagen!

P.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”