ik kan niet meer !!!

Anoniempje001
Topic Starter
Berichten: 1

ik kan niet meer !!!

#1 , 12 mar 2013 19:27

Pfff ik heb het gehad bij mijn werkgever !! Iedereen heeft al eens een dip op het werk maar de situatie gaat er hier keihard aan toe !
Ik krijg verwijten naar mijn hoofd die totaal niet kloppen, ze schuiven verschillende zaken in mijn schoenen die ik niet gedaan heb en maken me zwart bij de klanten.
Ik krijg ook regelmatig een sms van mijn baas vol verwijten en zaken die echt niet door de beugel kunnen !!! Nu heb ik jammer genoeg al vrij veel van deze smsjes gewist maar een deel heb ik nog ! Ik weet niet of ik hier iets kan mee doen (moest het nodig zijn) maar ik ga ze toch bewaren voor alle zekerheid !
Op de werkvloer zelf voel ik me echt gepest en aangevallen, terwijl de baas zelf vind dat dat zeker niet klopt ! Ik ben nu op zoek naar ander werk maar jammer genoeg gaat dat niet zo vlot als ik zelf zou willen, hoewel ik zeker geen hoge voorwaarden stel aan een nieuwe job hoor ! Ik heb zelfs mijn cv verzonden naar firma's die poetsmensen zoeken !!! Zo ver zit het mij al ondertussen, dat ik zelfs dat wil doen (waarmee ik zeker niet bedoel dat die job mij te min is, ik heb zelfs heel veel respect voor deze mensen, maar ik wil maar zeggen dat het totaal iets ander is dan mijn job nu als bediende).
Ik heb echt het gevoel dat ze mij langs alle mogelijke wegen aan het zoeken zijn op de werkvloer en ik kan de stress niet meer aan, ik vrees dat, als deze situatie blijft duren, ik wel eens in een depressie zou kunnen terchtkomen !! Mijn partner en kinderen zijn hier al een tijdje het slachtoffer van, want als je dan na zo een dag op kantoor thuiskomt is het lontje heel erg kort... Er zijn daar heel veel dingen die niet correct verlopen bij ons op kantoor, sommige bedienden mogen (en krijgen) meer dan anderen, sommigen hun weekendwerk is betaald, terwijl dat bij anderen niet het geval is bv. En dat gaat dan enkel over kleine zaken. Voor het personeel zijn er ook weinig dingen in orde. De temperatuur op kantoor is in deze periode echt niet aangenaam, maar toch mag de verwarming niet hoger, het sanitair laat te wensen over, je kan er zelfs je handen niet wassen ! Verder is de baas ook altijd betrokken in zeer louche zaken, maar daar mogen we niets over zeggen natuurlijk... soms is de verleiding enorm groot om eens 'per ongeluk' iets los te laten tegen mensen waarvan ik weet dat ze er mee verder zouden gaan (sociale inspectie, belastingen.......) maar dat ligt niet in mijn aard. Ik heb er net een weekje verlof op zitten en ben mezelf nu al aan het opjagen om morgen terug te gaan werken ! Ik weet nu al dat ik deze nacht geen oog dichtdoe en morgenochtend weer als een zombie opsta ! Ik zou natuurlijk liefst mijn ontslag krijgen maar dat willen ze niet. Niet dat ik wil gaan profiteren van ons sociaal systeem, maar gewoon om toch een stok achter de deur te hebben moest ik binnen de opzegperiode geen ander werk gevonden hebben. Zijn er nog mensen die in deze situatie gezeten hebben en die mij wat tips kunnen geven ? Ik heb echt het gevoel dat ze mij aan het wegpesten zijn !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2013 08:51

Kan je uitzoeken wie de "vertrouwenspersoon" is bij u op het werk, en daar een gesprek mee vragen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38605

#3 , 15 mar 2013 09:05

In nogal wat firma's is de vertrouwenspersoon te bereiken via de dienst arbeidsgeneeskunde.
U kan ook via uw vakbond.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”