Ontslag tijdens ouderschapsverlof

an0525
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag tijdens ouderschapsverlof

#1 , 06 mar 2013 15:56

Ik heb momenteel ouderschapsverlof t/m 01/05/2013. 2 mei moet ik dus terug beginnen normaal gezien, maar ik zou ontslag willen nemen. Wanneer kan ik dat het beste doen en hoe lang is mijn opzegperiode? Kan die opzegperiode tijdens mijn ouderschapsverlof? Ik heb sinds 13/09/2011 een vast contract, werk als arbeider, paritair comité 140.09

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mar 2013 19:06

opzegtermijn is 2 weken. Als je je opzeg geeft op 10 april, moet je een opzeg "presteren" (maar je hebt ouderschapsverlof) van 15 tot en met 28 april. Als je opzeg geeft op 17 april, moet je een opzeg "presteren" van 22 april tot en met 5 mei. Een tussenoplossing is niet mogelijk, tenzij als de werkgever akkoord gaat met een onderling akkoord.

In het eerste geval zal je je ouderschapsverlof zien stoppen op 28 april, gezien je dan niet meer onder contract ligt, in het tweede geval zal je nog een paar dagen moeten werken (maar dat kan je eventueel opvullen met vakantie)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”