Opzeg bij collectief ontslag en vervolgens overname.

Martin B
Topic Starter
Berichten: 10

Opzeg bij collectief ontslag en vervolgens overname.

#1 , 04 mar 2013 16:10

Ok ,

Ik zit bij een afdeling van een Amerikaanse multinational die in oktober collectief ontslag heeft aangekondigt. Bij deze job was het voor mij mogelijk om een bijob gedurende de week te doen, die ik nodig had omp een schuld uit het verleden terug te betalen.

Nu heb ik ondertussen een andere job gevonden en is ook een week of 2 bekend gemaakt dat de effectief laatste werkdag hier 26 april zou zijn.
Ik ben overeengekomen dat ikzelf op 1 April op mijn nieuwe job zou kunnen beginnen, en mijn laatste dag bij de huidige werkgever zou op 12 april zijn, ondertussen doe ik er nog een zaterdagshift en neem nog wat adv-uren etc terug. Ik zou wel kunnen overgaan MET behoud van de ontslagvergoeding, dit heb ik op mail bevestigd gekegen door mijn bazin.

Echter vandaag is er nieuws dat er een overnemer zou gevonden zijn voor de afdelingen op mijn locatie. Zou ik nog steeds kunenn vertrekken lijk andere mensen binnen het bedrijf moeten vertrekken en mij per mail is bevestigd geweest?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2013 16:18

indien u dit op mail bevestigd gekregen hebt, is er een akkoord en kan dit niet zomaar teurggedraaid worden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”