uitnodiging controle arts niet opgemerkt.

sambalii
Topic Starter
Berichten: 3

uitnodiging controle arts niet opgemerkt.

#1 , 04 mar 2013 11:09

Beste,

Al sinds 2004 ben ik te werk gesteld in een bedrijf als arbeider.
Na enkele jaren van ups en downs ben ik in een depressie geraakt en meermaals thuis geweest voor periodes 2 weken en 3 weken.
Arbeidsgeneesheer is hier ook op de hoogte van.
controlegeneesheer kreeg ik dan ook constant over de vloer maar ging wel altijd akkoord met mijn ziekte verlof.

Na enige tijd is alles wat verbeterd en ben ik gewoon terug aan het werk tot ik onlangs terug thuis viel met een griepje.
na mijn ziekte verlof van 1 week ben ik terug aan het werken en kreeg ik de opmerking van mijn werkgever dat ik moet opletten wat ik doe dat dit nare gevolgen kon hebben.

De 2de dag van mijn ziekte verlof heb ik een controle geneesheer op bezoek gehad maar kon deze niet ontvangen daar ik zelf op bezoek was bij mijn huis arts, helaas heb ik zijn uitnodiging van de controlegeneesheer maar opgemerkt de dag nadien, ik moest dus op bezoek bij hem gaan tussen 18uur en 18u30.
ik heb meteen naar de controlearts gebeld om te vragen voor een nieuwe afspraak maar, deze melde mij dat alles al doorgegeven was en hij daar niet over kon beslissen .
Nu heb ik mij informatie gevraagd bij mijn vakbond hierover en volgens hen als ik de toelating kreeg van mijn huisarts om het huis te verlaten, de controle arts mij maar ten laatste tot 18uur mag uitnodigen.

Nu kreeg ik hier vanmorgen het zo veelste aangetekend schrijven met de opmerking dat ik onwettig afwezig beschouwd wordt, door het niet aanbieden bij de controle arts.
Dit had ik al in gedachten dat dit zou gebeuren helaas maar, ik vraag me af wat er mij te doen staat want ik vrees dat ik vandaag terug een confrontatie zal moeten aangaan om trend dit alles.

Ik heb al lang het gevoel dat men mij graag wil ontslaan maar niet kan of wil.
Kan men mij ontslaan om dwingende redenen? (ik geloof van wel).
Ben ik dan mijn stempelgeld kwijt? of wat moet ik doen om wettig te zijn met dit alles.

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2013 11:13

die 18 uur is zeker geen wet, verre van. Je moet onmiddellijk terug gaan werken en eventueel het werk opnieuw verlaten wegens ziekte. Anders zal men je idd kunnen ontslaan wegens dRingende reden (geen dWingende reden, een dWingende reden is bvb dat de fabriek onbereikbaar is).

Bij een ontslag om dringende reden zal je idd normaal niet voldoen aan de eisen voor werkloosheidsuitkering.

sambalii
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 mar 2013 11:28

bedankt voor je snelle antwoord.

De dag van de controle was dus vorige week donderdag, ik stond in de voormiddag ploeg 06-14u en heb dit maar vrijdag middag opgemerkt rond 12uur in de middag (vrouw werkt tot 12uur en kwam thuis).
Dus veel kan ik niet meer doen dan de gevolgen de accepteren.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik er nu pas mee over de brug kom? omdat ik daarnet nog maar een aangetekend schrijven ontvangen heb.

mvg

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2013 11:58


Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik er nu pas mee over de brug kom? omdat ik daarnet nog maar een aangetekend schrijven ontvangen heb.

mvg
Nu kreeg ik hier vanmorgen het zo veelste aangetekend schrijven met de opmerking dat ik onwettig afwezig beschouwd wordt
maar je zegt eerder dat het gaat om het zoveelste aangetekend schrijven


op welke datum kwam de controlearts
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sambalii
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 04 mar 2013 12:21

sorry voor mijn onduidelijkheid, zo veelste aangetekend scrijven bedoelde ik dat ik er al meermaals gehad heb met de meeste die betwist zijn geworden.

Aanvang ziekte donderdag morgen om 18uur - werk verwittigd om 08uur daar de personeelsdienst maar berijkbaar is op dat uur.
Controle arts is geweest donderdag 28.02.2013
Uitnodiging was op donderdag 28.02.2013 tussen 18u en 18u30

Vandaag 04.03.2013 aangetekend schrijven ontvangen met als bericht dat ik me moest aanbieden op het dokters kabinet om 14u10 wat al niet juist is , ik heb de uitnodiging nog van de controle arts zelf.

MVG

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”