verlof tijdens opzegtermijn

ralftje
Topic Starter
Berichten: 2

verlof tijdens opzegtermijn

#1 , 03 mar 2013 12:35

Beste,

ik kreeg afgelopen week mijn ontlagbrief als bediende, met een opzegtremijn van 3 maanden die ik zal moeten uitdoen .
momenteel heb ik bij deze werkgevernog 29 dagen verlof staan .
Kan ik tijdens mijn opzegtermijn deze dagen opnemen .
Zoniet , wat gebeurt er dan met mijn verlof .
Ook stond op mijn ontslagbrief geen reden vermeld van ontslag , heeft dit geen invloed op mijn recht op werkloosheidsuitkering achteraf.

groeten ,

Ralftje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mar 2013 09:33

je kan die opnemen tijdens je opzegtermijn, de opzegtermijn zal daardoor wel verlengen. Neem je geen verlof, dan zal je die moeten opnemen bij je volgende werkgever of zal je enkele dagen niet uitbetaald worden door de werkloosheid indien je ze niet voor december opgenomen hebt.

De reden van ontslag hoeft niet verplicht in de ontslagbrief te staan, wel op de C4.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2013 11:46

momenteel heb ik bij deze werkgevernog 29 dagen verlof staan .
gaat het wel degelijk om 29 dagen jaarlijkse vakantie ? verlof is niet overdraagbaar naar een volgend kalenderjaar (in de privé)
tenzij het gaat om een andere vorm van verlofdagen

is je volledige verlofgeld betaald vorig jaar , het wil niet zeggen, dat als je werkgever er niet op heeft toegezien dat je uw volledige verlof opnam dat jij minder (enkel)verlofgeld zou krijgen door niet opgenomen verlofdagen . u kan hiervoor best klacht neerleggen bij de sociaal inspectie

sociaal strafwetboek
Art. 145. Jaarlijkse vakantie
Met een sanctie van niveau 2 wordt bestraft, de werkgever, zijn aangestelde of lasthebber die heeft nagelaten, of heeft nagelaten binnen de voorgeschreven termijn of volgens de reglementaire voorschriften, de vakantie toe te staan, waarop de werknemers krachtens de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers, gecoördineerd op 28 juni 1971, en de uitvoeringsbesluiten ervan recht hebben.
De geldboete wordt vermenigvuldigd met het aantal betrokken werknemers.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 mar 2013 12:05

verlof kan wel degelijk overdraagbaar zijn, in geval van ziekte etc.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”