Werkaanbieding bindend voor de werkgever?

shijoso
Topic Starter
Berichten: 2

Werkaanbieding bindend voor de werkgever?

#1 , 08 mei 2007 16:28

Ik heb een tijdje geleden per e-mail een aanbod gekregen (na een viertal interviews, en een bezoek aan de locatie - in het buitenland) voor een functie. Dit schriftelijk aanbod omschrijft de functie, start datum, locatie, salaris, ...

Nu heeft de werkgever mij onlangs gemeld dat de invulling van die positie toch niet doorgaat, zonder een duidelijke vermelding van de reden.

Dit hele proces heeft toch een tweetal maanden geduurd (van voorstel tot het terug intrekken van het voorstel). In die periode heb ik een aantal andere jobs geweigerd, en heb ik nog andere schade geleden (verhuis van mijn inboedel, ...).

Was het voorstel dat mij initieel gedaan werd bindend? (ter verduidelijking, wat mij opgestuurd werd was geen contract, maar een formeel voorstel, dat ik aanvaard heb).

Enig advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shijoso
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 25 mei 2007 15:29

Ben pas te weten gekomen dat als de werkgever de intentie had om mij in dienst te nemen, en ze dit ook geuit hebben in een voorstel (pre-contract), dat dit bindend is.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”