Ontslagen wegens ziekte

Tina12
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslagen wegens ziekte

#1 , 28 feb 2013 19:27

Beste forumleden,

Ik heb een vraag betreft ontslag met een reden "te vaak afwezig wegens ziekte".

Mijn moeder is vandaag helaas achter gekomen dat zij ontslagen wordt van haar werk. Zij werkt 25 uur met een vast contract voor de dienstenchequesbedrijf als schoonmaakster.
De reden van ontslag is te vaak afwezig wegens ziekte. In drie jaar tijd was ze maar 7 keer afwezig voor periode van maximaal 1 week, één keer 3 weken door een fietsongeval. Alles was officieel met doktersbriefjes naar de werkgever gecommuniceerd. Dit was volgens de werkgever te veel, hij had enorme geldverlies aan haar als ondernemer.

De klant waar mijn moeder voor gewerkt heeft, beweert dat hij tevreden is met haar en hij gaat zelfs een referentiebrief schrijven.

Is dit een geldige reden voor het ontslag? Ik vindt dat mijn moeder onterecht is ontslagen, met een gemiddeld 3 keer per jaar ziek zijn, is niet overdreven.
Kan ons iemand hier helpen met een advies?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 feb 2013 20:40

Dit is een geldige reden voor ontslag. Eigenlijk zijn weinige reden niet geldig voor ontslag.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”