Ontslag in proefperiode

Duffy2
Topic Starter
Berichten: 4

Ontslag in proefperiode

#1 , 26 feb 2013 17:46

Hallo,

Ik was maandag begonnen met een bediendecontract, doch ik zag dat de job niks voor mij was en kreeg tegelijk een andere aanbieding. Dus wou ik daar ook gewoon weg. De proefperiode was vastgelegd op 6 maanden, ik ben er dus maar 2 dagen geweest. De werkgever stemde niet meteen in met een wederzijds akkoord en eiste dat ik een ontslagbrief zou afgeven. Ik heb een brief geschreven en erin gezet dat ik bereid was een financiële regeling te treffen rond de kosten voor die werkdagen. Vervolgens mocht ik doorgaan en zou hij mij later nog contacteren voor een regeling.

Ik ben dan meteen naar het andere bedrijf gegaan en heb daar een contract getekend dat maandag zal ingaan. Daar kan ik dus al zeker aan de slag gaan.

Nu wil ik wel graag weten wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van mijn beslissing en welke regelingen er waarschijnlijk uit de bus zullen vallen rond dat ontslag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 feb 2013 20:12

wettelijk kan hij de verbrekingsvergoeding vragen van 1 maand en 7 dagen min de 2 dagen die je gepresteerd hebt. Dit is in brutoloon, dus als je 2500 euro verdient, kan het zijn dat je >2500 euro zal moeten betalen als hij zich zich aan het wettelijke houdt.

Duffy2
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 27 feb 2013 09:37

En hebben de onderhandelende partijen de vrijheid om ook een lagere vergoeding overeen te komen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 feb 2013 10:16

als de beide partijen daarmee akkoord zijn, ja. Hij kan er zelfs volledig vanafzien

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”