Ontslag opzeggingstermijn

westhoek1
Topic Starter
Berichten: 5

Ontslag opzeggingstermijn

#1 , 26 feb 2013 14:11

Ik heb net mijn ontslag gekregen en ik moet nog drie maanden opzeg doen. Kan ik op één of andere manier vroeger stoppen zonder dat ik mijn werkeloosheidsuitkering verlies? Ik denk niet dat mijn werkgever mij zal laten gaan en uitbetalen. Is er nog een andere optie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 feb 2013 14:49

nee

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2013 11:42

Ik heb net mijn ontslag gekregen en ik moet nog drie maanden opzeg doen. Kan ik op één of andere manier vroeger stoppen zonder dat ik mijn werkeloosheidsuitkering verlies? Ik denk niet dat mijn werkgever mij zal laten gaan en uitbetalen. Is er nog een andere optie?
Zie antwoord JPV, maar langs de andere kant hebt u wel drie maanden om ander werk te zoeken. U kan hiervoor uw dagen sollicitatieverlof opnemen. In principe mag u deze dagen enkel gebruiken om te solliciteren en mag uw werkgever deze niet weigeren. (Dus officieus: hang uw sollicitatie-evolutie niet aan de neus van uw oude baas. Als je dan al snel een nieuwe job vindt, hoef je dit niet per sé aan je oude werkgever te melden, en kan je al je sollicitatieverlof verder opnemen. Mag in principe niet, maar kom...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”