onwettig afwezig terwijl doktersattest werd opgestuurd

strtdrgn
Topic Starter
Berichten: 10

onwettig afwezig terwijl doktersattest werd opgestuurd

#1 , 21 feb 2013 08:07

Hallo,

Ik heb 8j voor een warenhuisketen gewerkt en ze hebben besloten mijn ontslag te geven. Mijn opzeg is op 1 oktober ingegaan, op 4 oktober ben ik geopereerd en heb de rest van de maand thuis gezeten. In november ben ik nog 3 weken gaan werken en sindsdien ben ik thuis. In het begin van mijn afwezigheid ging mijn schoonmoeder mijn dokterbriefjes persoonlijk afgeven in het warenhuis. Maar na een paar keer begonnen ze wat moeilijk te doen en hebben we besloten de briefjes maar per aangetekende post te sturen, dit opdat ze niet zouden kunnen beweren niets te hebben ontvangen. Aangetekende post werd echter niet opgehaald in het postkantoor en dus teruggezonden. Nu staat op mijn loonbrief van januari dat ik 14 dagen onwettig afwezig ben. Ondertussen heb ik nog verlenging gekregen en dit ook aangetekend opgestuurd, maar ik vermoed dat ik dit volgende week ook terug in mijn brievenbus zal vinden.
Kan iemand mij hierbij helpen?

PS: ik zou het geweldig vinden als mijn ex-werkgever mij gewoon de rest van mijn opzeg uitbetaald, maar tot nu toe wilden ze dit niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 21 feb 2013 09:39

Ik meen dat het bewijsstrookje dat je ontvangt als je een aangetekende brief verstuurt, geldig is, ook al hebben ze die aangetekende brief niet willen in ontvangst nemen. Het zou anders nogal gemakkelijk zijn.

Ik las hier ergens dat je de teruggestuurde brief niet mocht openen. Hopelijk heb je dat niet gedaan?

strtdrgn
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 21 feb 2013 11:01

neenee, dat had ik ook al ergens gelezen en dat heb ik dus nog niet gedaan.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 21 feb 2013 11:08

Een aangetekende brief wordt verondersteld ontvangen te zijn op het moment van de eerste aanbieding. Juridisch gezien hebben ze die dus ontvangen. Wat ze "ontvangen" hebben is voor de rechtbank eenvoudig te bewijzen : de brieven zijn niet geopend.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”