Niet akkoord met aantekening

Laura..
Topic Starter
Berichten: 2

Niet akkoord met aantekening

#1 , 19 feb 2013 14:31

Beste,

Vandaag heb ik de melding gekregen dat ik een document niet heb ingeleverd. Dit document moet normaal gezien door mijn leidinggevende aangeleverd worden, dit is destijds niet gebeurd. Nu heb ik dit document dus ook niet kunnen inleveren. Men geeft aan dat ik nu hiervoor een aantekening in mijn personeeldossier krijg (en dit moet ondertekenen).
Ik ben hier absoluut niet mee akkoord aangezien ik het betreffende document nooit heb ontvangen. Dit document moest ondertekend worden door een derde maar door ziekte de dagan daarna is dit uit mijn hoofd gegaan en heb ik er dus ook niet bij mijn leidinggevende zelf achter gevraagd.

Mijn vraag is nu wat kan ik doen tegen deze aantekening in mijn dossier aangezien het in mijn ogen niet mijn fout is. Tevens is dit de eerste keer dat iets dergelijks voorvalt.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Groeten,
Laura

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 feb 2013 14:51

welk document, waarom moest dit ingediend worden, ... ? In principe kan men alles in je dossier schrijven die men wil (behalve bepaalde privé-informatie), aftekenen moet je sowieso nooit.

Laura..
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 19 feb 2013 15:25

Een document dat dient ter staving dat die derde persoon als spreker aanwezig was op een vergadering.
Overigens kan dit document nog steeds (achteraf dan weliswaar) afgetekend worden door die persoon.
Die persoon was er immers en die vergadering is volledig officieel volgens de regels verlopen.

Zou ik beter een aangetekend schrijven sturen dat ik niet akkoord ben met die officiele aantekening?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 feb 2013 16:22

als je kan bewijzen dat je bij die persoon van hogerhand gevraagd hebt naar dat document en die dat niet geleverd heeft, kan je niks verweten worden.

Je kan altijd een AS sturen dat je niet akkoord bent met die aantekening, maar best wacht je tot ze die aantekening effectief doen en dan stuur je pas je eigen versie van de feiten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”