Contract zonder vermelding van begindatum

HopesFall
Topic Starter
Berichten: 4

Contract zonder vermelding van begindatum

#1 , 17 feb 2013 11:58

Ik heb vorige week een contract getekend bij mijn nieuwe werkgever. De nieuwe werkgever wou nog geen begindatum vermelden omdat ik nog niet exact weet wat mijn laatste werkdag gaat zijn. (In principe is het 3maanden maar daar kan over onderhandeld worden). Had het aan mij gelegen dan had ik de uiterste datum willen laten vermelden. Maar zij wilden het liever blanco laten om het later in te vullen. Op zich heb ik daar wel vertrouwen in. Maar ik vraag me af waarom ze dit doen. Want in hoeverre is het een bindend contract. Wat als ik toch niet bij hun ga beginnen (bijvoobeeld omdat ik een mooi tegenvoorstel krijg - dit is puur hypothetisch) dan kunnen ze me toch niks maken. Of ben ik hier verkeerd in ?
En het omgekeerde kan dan volgens mij ook, dat zij gewoon zeggen dat ik pas volgend jaar in dienst kan komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 feb 2013 16:14

verwijderd door JPV: doet niks ter zake
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

HopesFall
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 17 feb 2013 18:10

Als normale werknemer hecht ik enkel belang aan het geschreven woord.
Maar ik begrijp je reactie niet goed.
Mijn vraag is gewoon of ik nu een juridisch geldig contract in handen heb. En als ze me iets kunnen maken als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik toch niet kom, om wat voor reden dan ook.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 feb 2013 11:52

een begindatum is enkel nodig om discussie over de aanvangsdatum te betwisten. Verder moet een arbeidsovereenkomst niet in schriftelijke vorm bestaan, dus geen probleem :)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”