Ontslag indienen of laten ontslagen worden in proefperiode?

Willem87
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag indienen of laten ontslagen worden in proefperiode?

#1 , 16 feb 2013 17:05

Ik ben sinds 1 december actief onder een contract van onbepaalde duur met een proefbeding van 6 maanden.

Nu wenst ik toch liever van werk te veranderen. Ik las ik op de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg:

"Na verloop van de eerste maand en tot het einde van de proefperiode, kan de arbeidsovereenkomst op elk
ogenblik dadelijk worden beëindigd zonder enige formaliteit te moeten naleven
(mondeling, door afgifte van een geschrift, bij een ter post aangetekende brief ...).

De partij die op die manier en zonder dringende reden de arbeidsovereenkomst beëindigt,
zal aan de andere partij een vergoeding moeten betalen die een periode van 7 dagen dekt."

Nu vraag ik me af of ik 7 dagen moet betalen aan mijn werkgever indien ik mijn ontslag geef? En welke voordelen heeft het als ik mij laat ontslagen? Ik zie enkel het nadeel dat ik dan een C4 heb met negatieve commentaar die ik wss op sollicitaties moet tonen?


Alvast bedankt voor de informatie en hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 feb 2013 15:41

indien je gewoon je ontslag geeft, zal je niet noodzakelijk 7 dagen moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”