Schriftelijk voorstel, toch geen contract

Nick Name
Topic Starter
Berichten: 2

Schriftelijk voorstel, toch geen contract

#1 , 15 feb 2013 09:34

Hallo allemaal,

Even kort de situatie:

Enkele maanden geleden werd mijn arbeidscontract in onderling overleg verbroken.

Enkele weken geleden liet ik hen echter weten dat ik terug beschikbaar was. Zij waren geïnteresseerd, en hebben een loonsvoorstel op papier gezet. Via mail hebben ze mij ook de datum laten weten wanneer ik het contract mocht komen ondertekenen. Op het loonsvoorstel staat vermeld om welke functie het gaat. En in ons e-mailverkeer wordt vermeld wat de werkuren zouden zijn.

Gisteren kreeg ik plots een telefoontje dat het contract niet doorgaat, omdat ze een bepaald project niet hebben kunnen binnenhalen. Dat was nochtans niet als voorwaarde vermeld in het loonsvoorstel. Nu is mijn vraag: kan dat zomaar? Ik veronderstel dat een schriftelijke belofte toch enige waarde heeft?

Wat kan ik nu best doen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2013 09:39

er lijken me op het eerste gezicht genoeg zaken akkoord gekomen die doen uitschijnen dat er effectief sprake was van een arbeidsovereenkomst.

Stond er al een begindatum van arbeid op de arbeidsovereenkomst?

Nick Name
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 feb 2013 09:44

Het bedrijf in kwestie moest mijn vorig C4 nog bezorgen aan de vakbond. Dat hebben ze deze week gedaan. Op die brief hebben ze vermeld 'X begint aanstaande maandag terug bij ons', met een handtekening eronder. De datum wordt dus niet expliciet vermeld, maar er is toch een indicatie...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 feb 2013 10:40

dat is zelfs geen indicatie, dat is imho ruim voldoende. Bied je maandag aan bij dat bedrijf en laat hen op papier verklaren dat je toch niet moet beginnen bij hen.

Dan heb je (indien bediende) minstens recht op 1 maand en 7 dagen loon. Contacteer hiervoor uw vakbond, liefst vandaag of ten laatste de maandag nog.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”