impact interim tijdens periode verbrekingsvergoeding?

Kattie10
Topic Starter
Berichten: 1

impact interim tijdens periode verbrekingsvergoeding?

#1 , 11 feb 2013 20:24

Beste,

Ik ben op 8/2/2013 ontslagen door werkgever X met uitbetaling van een verbrekingsvergoeding van 3 maanden (lopende van 9/2/2013 t.e.m. 8/5/2013). In principe zou ik dus vanaf 9/5/2013 een werkloosheidsuitkering kunnen aanvragen bij de RVA met de C4 van werkgever X.

Nu heb ik onmiddellijk een halftijdse interimopdracht gevonden voor 4 weken bij werkgever Y. Bij werkgever Y verdien ik véél minder maar ik vind dit niet erg omdat ik relevante ervaring opdoe en omdat ik sowieso al een verbrekingsvergoeding ontvang van werkgever X.

Nu maak ik mij wel zorgen voor het geval dat ik na de interim van 4 weken geen ander werk meer zou kunnen vinden. De vakbond heeft mij verzekerd dat mijn werkloosheidsuitkering berekend wordt op mijn (hoog en voltijds) loon van werkgever X. Maar ik vraag mij toch af of dit wel klopt, vermits ik her en der lees dat een werkloosheidsuitkering betaald wordt op het loon bij de laatste werkgever waar men 4 weken onafgebroken voor gewerkt heeft en waarop sociale bijdragen betaald zijn. Het zou zeer nadelig voor mij zijn als mijn toekomstige werkloosheidsvergoeding berekend zou worden op het (laag en deeltijds) loon van bij werkgever Y.

Heeft iemand hier zicht op?
mvg
Kattie10

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2013 08:16

als je de juiste C4 gebruikt is er geen probleem :)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”