nieuw voorstel aanvaarden of niet

ralftje
Topic Starter
Berichten: 2

nieuw voorstel aanvaarden of niet

#1 , 11 feb 2013 11:56

ik werk sedert enige jaren in de bewakingssector , met een bediende contract .
nu is het zo dat er bij de klant al enkele problemen geweest zijn en een deel van het contract verloren is.
Dus personeel teveel .
Momenteel krijg ik sedert een 2 tal maanden geen planning meer doorgestuurd (wel word ik gewoon doorbetaald).
Ik nam al enkele malen contact op met mijn werkgever , via mail en telefonisch , zonder veel resultaat.
uiteindelijkheeft men met mij contact opgenomen en moet ik mij binnenkort aanmelden op een nieuwe "post" ,
maar onder voorwaarden dat ik een arbeiderscontract teken .
Daar mijn vertrouwen in dit bedrijf weg is , zou ik liefst hebben dat men mij als bediende zou ontslaan ( met de wettelijke regelingen).
Ben ik verplicht om dit arbeiderscontract te tekenen en wat als ik dit weiger.

Alvast bedankt voor de antwoorden .

groeten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2013 12:26

je moet zeker geen arbeidersovereenkomst tekenen. Stuur best wel een aangetekende (of een mail indien je die gewoonte hebt) met de melding dat je beschikbaar blijft om te werken, maar daarvoor geen nieuw contract nodig is. Indien men een nieuwe post wil geven, kan dit perfect onder de huidige arbeidsvoorwaarden. Wensen ze die niet, moeten ze je ontslaan...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”