Indiscrete sollicitatievragen

dani
Topic Starter
Berichten: 12

Indiscrete sollicitatievragen

#1 , 03 mei 2007 16:18

Ik ben binnekort afgestudeerd en ben vorige week voor de eerste keer gaan solliciteren in een groot internationaal bedrijf.

Ik heb mij wat druk gemaakt omtrent de gestelde vragen en wilde graag weten of zulke vragen in de juridische sector normaal zijn?Ik heb tegen mijn interviewer gezegd dat zulke vragen irrelevant waren aan de functie die ik zou uitoefenen...slecht naief idee achteraf bekeken :)

Hier even de vragen:

Hoe ziet u uzelf binnen 5 jaar?
Wilt u een gezin en kinderen?
Hebt u een gelukkige jeugd gehad?
Beschrijf de relatie tussen uw ouders.
Beschrijf de band met uw ouders.
Hoe is uw contact met uw overige familieleden?
Welke opleiding en functie hebben uw ouders?
Hebt u broers/zussen?

Aangezien ik enig kind ben en mijn ouders gescheiden waren, concludeerde die interviewer dat ik "waarschijnlijk moeite had met gezag, t? zelfstandig was, t? zelfzeker, t? hebberig en meer van die onzin...

Is het gangbaar dat er zulke vragen /conclusies gemaakt worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#2 , 03 mei 2007 16:36

Niet om te lachen, maar mijn huidige baas vroeg mij naar mijn sterrenbeeld en wist direct de kwaliteiten van een Steenbok op te sommen en vroeg welke er op mij van toepassing waren.

Verder hadden ze gevraagd om een tekst met de hand te schrijven, tijdens mijn eerste gesprek en dat hebben ze laten ontleden.

Hoe groter be bedrijven, hoe raarder de gang van zaken, denk ik soms.

Vragen over hoe zit u uzelf binnen 5 jaar en wilt u een gezin met kinderen zijn heel normaal, ook de vragen of het beroep van de ouders.
De rest ja, die persoon wilde waarschijnlijk een beetje meer over uw karakter te weten komen denk ik ...

Nu, is het voor iemand in de juridische sector net niet belangrijk dat die zelfstandig, zelfzeker en hebberig is? :lol:

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”