vervanging zieke administratief medewerker in het onderwijs

key
Topic Starter
Berichten: 8

vervanging zieke administratief medewerker in het onderwijs

#1 , 05 feb 2013 21:41

Hallo,
Ik was uitkeringsgerechtigd werkloze en op 24 januari ben ik in een gemeenteschool begonnen als administratief medewerker ter vervanging van iemand die ziek was tot eind januari. De opdracht werd verlengd tot eind deze week, 8 februari dus. In de vacature was sprake van een tijdelijke job, contract bepaalde duur (vervangingscontract) dat mogelijk verlengd kan worden. Waarschijnlijk zal het ook na deze week weer verlengd worden maar ik zou liefst willen stoppen.
Kan ik gewoon zeggen dat ik geen verlenging wil en ben ik dan weer onmiddellijk uitkeringsgerechtigd ? Moet ik schriftelijk iets vastleggen ?
Probleem is ook: Ik heb nog steeds geen contract of andere documenten van tewerkstelling gekregen, is dit normaal ?
Stel dat ik toch zou instemmen met een verlenging, wordt de krokusvakantie dan doorbetaald of moet ik uitkering vragen voor die week ? Ik heb geen vakantie, ik heb vorig jaar deels opleidingen gevolgd en 1 week interimjob gedaan.
Hoeveel verlengingen zijn mogelijk? en moeten die opeenvolgend zijn ?
Ik heb nog nooit in het onderwijs gewerkt en blijkbaar is dit helemaal anders dan de privésector, graag jullie raad hierin, alle info is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 feb 2013 08:49

Dat je geen contract krijgt is niet abnormaal :).

Je kan idd je tewerkstelling stoppen, maar de school kan dit in theorie doorgeven aan de RVA waardoor je een schorsing riskeert.

Indien je vrijdag voor en maandag na de krokusvakantie werkt, zal je ook voor de krokusvakantie uitbetaald worden. Gezien het over een vervangingscontract wegens ziekte gaat, kan het aantal verlengingen oneindig zijn.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”