Na ibo, contract in nieuwe vennootschap

Ceylan
Topic Starter
Berichten: 3

Na ibo, contract in nieuwe vennootschap

#1 , 02 feb 2013 01:35

Dag allemaal,

Deze maand eindigt mijn ibo (individuele beroepsopleiding) en krijg een contract van onbepaalde duur.
Vandaag heb ik met baas gesproken over loonsverwachtingen, ik werk in een boekhoudkantoor...
Na het gesprek zei hij dat hij een nieuwe vennootschap aan het oprichten is buiten deze bestaande, meer voor de toekomst met als doel dat de dochter en de rest die er nog gaat zijn verder te kunnen doen met de boekhouding..., en gaf de opmerking dat hij mij daarin zou opnemen als werknemer... Nu blijf ik er aan denken, waarom niet zoals de rest op de reeds bestaande vennootschap? Hij heeft zoveeeeel kennis van zaken en ik begin te twijfelen of hier iets achter zit...

Iemand enig idee? Of ben ik mij voor niks zorgen aan het maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2013 02:44


Iemand enig idee? Of ben ik mij voor niks zorgen aan het maken?
geen zorgen maken de vdab zit mee in de overeenkomst en er hangt een behoorlijke schadevergoeding aan vast als men u niet aanneemt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 feb 2013 21:12

maar hij kan natuurlijk wel je een nieuwe arbeidsovereenkomst laten tekenen uit vrije wil én je daarna ontslaan. Als je zelf zo'n nieuwe AO met een andere firma ondertekent, vervalt de verplichting van de IBO...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”