Ontslag en terug in dient bij zelfde werkgever.

GULLIT
Topic Starter
Berichten: 5

Ontslag en terug in dient bij zelfde werkgever.

#1 , 01 feb 2013 19:07

Om terug in regel te komen met RVA moet ik 20 voltijdse werkdagen werken en een positieve C4 binnenbrengen.
Hiervoor heb ik het eerste het beste onderbetaald werk met weekcontracten aangenomen via een uitzendkantoor.
Hoe geraak ik nu aan een positieve C4 ?
Kan ik vragen dat het uitzendkantoor mij ontslaat met goede C4 en de volgende week terug in dienst neemt via nieuw contract ?
Graag jullie advies alvorens ik tot aktie over ga ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2013 02:37

als je met weekcontracten werkt moeten ze u toch niet ontslagen , en in theorie mag je een volgende contract niet weigeren omdat je dan als een vrijwillige werkloze kan aanzien worden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2013 09:39

Om terug in regel te komen met RVA moet ik 20 voltijdse werkdagen werken en een positieve C4 binnenbrengen. Hoe geraak ik nu aan een positieve C4 ?
Heu, door serieus naar een job te zoeken? Liefst ook een job die je toch wel langer dan 20 dagen WIL uitvoeren? En niet krampachtig het minimum willen werken om zo snel mogelijk weer een uitkering te kunnen krijgen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”