ontslag tijdens ouderschapsverlof

tonia
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag tijdens ouderschapsverlof

#1 , 01 feb 2013 09:09

hallo

ik heb een paar vragen ik werk als verpleegkundige in de openbare sector. ik ben sinds juli 2009 beginnen werken bij mijn huidige werkgever met een tijdelijk contract nu zijn we al 2013 en mijn werkgever bied mij nu weer een tijdelijk contract aan dit zou al het 8e zijn dat ik teken is dit wettelijk of zou ik al lang een vast contract moeten gekregen hebben?

ik zou nu ook graag van job veranderen ik heb een job op het oog en mag daar beginnen maar mijn huidige werkgever wil mij niet laten gaan. ik zit van 19 januari tot 18 februari in een volledige maand ouderschapsverlof. mijn 8e tijdelijk contract is ingegaan 15 januari maar ik heb dit nog steeds niet getekend. nu is mijn vraag ben ik wettelijk nog verbonden bij mijn werkgever als ik mijn contract nog niet heb getekend en kan ik tijdens een voll maand ouderschapsverlof mijn ontslag indienen of hoeft dit niet aangezien ik mijn contract nog niet getekend heb. of is mijn contract stilzwijgend verlengd door dat ouderschapsverlof. mijn werkgever zegt dat ik eerst mijn tijdelijk contract die loopt tot 15 juli moet uitdoen en dan pas het ziekenhuis kan verlaten tenzij hij iemand in mijn plaats kon vinden wat hij eigenlijkmoeilijk vond

hoplijk kunnen jullie me hiermee helpen

tonia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2013 12:40

mijne inziens zijn de regels voor een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur van toepassing
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 feb 2013 08:05

je werkt in de openbare sector, volgens welke arbeidsovereenkomst? Wat zijn de begin & eindduur van die 8 arbeidsovereenkomsten en is er een reden dat ze tijdelijk zijn (zijn ze bvb vervangingscontracten)?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”