Verbreking wederzijds overleg

maarten robaeys
Topic Starter
Berichten: 2

Verbreking wederzijds overleg

#1 , 22 jan 2013 23:37

Hoi,

Ik zit ook met een vervelende situatie opgescheept.Heb mijn overeenkomst met vorige werkgever ongeveer drietal maand geleden opgezegd in onderling overleg(zonder opzeggingsvergoeding ,termijn ,enz)
Had plannen samen met een vriend om een zelfstandige activiteit op te richten ,maar sprong in laatste instantie af.Ben nu al een aantal maand op zoek naar een nieuw vaste betrekking ,maar dan in een andere functie dan laatste werk.
Om meer kans te maken op die nieuwe betrekking die ik voor ogen heb zal ik mij moeten bijscholen,maar ondertussen geniet ik geen werkloosheidsuitkeringen.
Mijn dossier bij de rva is naar mijn betalingsinstelling teruggestuurd omdat er geen reden voor ontslag op mijn C4 staat.
De rva heeft mijn vorige werkgever gecontacteerd,maar weet niet wat ie hen verteld heeft.
Ik ben steeds correct behandeld geweest door mijn vorige werkgever,maar de manier waarop onze wegen scheiden heeft voor ons beiden een wrange nasmaak achtergelaten .
Om een lang verhaal kort te maken.
Ik denk dat de rva op een verwijtbare werkloosheid wil aansturen.
bestaat er een geldige reden van ontslag (vermeend disfunctioneren?) waardoor ik alsnog recht heb op werkloosheidsuitkeringen?
AlS er op geen enkele wijze nog een mogelijkheid bestaat om die werkloosheidsuitkeringen alsnog te verkrijgen,wat gaan dan de gevolgen zijn voor mij?


Alvast bedankt voor de bruikbare tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jan 2013 06:57

Gezien er een verbreking van de arbeidsovereenkomst in onderling overleg is gebeurd, is er geen sprake van een ontslag door de werkgever en zal je dus normaal gezien een sanctie krijgen. Het dossier is ingediend bij de RVA, je hebt dan nu ook niks meer qua mogelijkheid om een andere reden van beëidinging aan te brengen. Je zal na die periode van sanctie (meestal zo'n 13 weken) uitkeringen kunnen genieten.

Best is om zoveel mogelijk het afspringen van de zelfstandige activiteit aan te tonen en aan te tonen dat dit niet door jouw toedoen is dat die activiteit afsprong. Op die manier kan je proberen aan te tonen dat de reden van het stopzetten van de arbeidsovereenkomst niet is dat je (aanvankelijk) werkloosheid wou proberen te krijgen

maarten robaeys
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 jan 2013 09:15

Ok bedankt voor je uitleg JPV


Doei

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”