Ontslag interim + aanklagen concurrentiebeding

roton
Topic Starter
Berichten: 12

Ontslag interim + aanklagen concurrentiebeding

#1 , 26 apr 2007 13:04

Op 30/3/2006 startte ik bij mijn nieuwe werkgever. Er was overeengekomen om 6 maand via intrim te werken, maar na 6 maand had ik nog steeds geen vast contract. Na 7 maand (oktober) ben ik gaan praten over een contract. Hij stelde mij een contract voor, maar niet volgens de overeengekomen zaken. Ik meldde dit en hij ging dit veranderen, maar op 8/12 kreeg ik te horen dat hij heel tervreden was over mijn werk en me geen vast contract kon aanbieden.
Op die moment was ik aangeslagen. Ik werkte nog op intrimbasis en dus had ik geen recht op ontslagvergoeding.
Een aantal weken later kreeg ik een aangetekende brief met de melding dat ik doordat ik ontslagen was, zijn bedrijf in een negatief daglicht stelde en dit volgens de arbeidsovereenkomst (concurrentiebeding) niet kon.
Tot mijn verbijstering vermeldde hij dat er een overeenkomstr was tussen hem en mij? (Ik werkte op intrim)
Kan mij iemand vertellen of ik deze zaak kan aanvechten en recht kan hebben op een vergoeding.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 28 apr 2007 17:59

?Art.20.De gebruiker en de uitzendkracht worden beschouwd als verbonden door een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd wanneer :1? de gebruiker doorgaat met de tewerkstelling van een uitzendkracht terwijl het uitzendbureau hem kennis heeft gegeven van zijn beslissing die werknemer terug te trekken;2? de gebruiker een uitzendkracht tewerkstelt in strijd met de bepalingen van de artikelen 21 en 23.?(Uitzendarbeidswet 24 juli 1987).

?Er was overeengekomen om 6 maand via intrim te werken?.Onderzoek zorgvuldig of op het einde van die zes maanden het uitzendbureau de gebruiker kennis heeft gegeven van zijn beslissing die werknemer terug te trekken(m.a.w. wie betaalde uw loon daarna).

?Art.1.Tijdelijke arbeid in de zin van deze wet is de activiteit die op grond van een arbeidsovereenkomst wordt uitgeoefend en tot doel heeft in de vervanging van een vaste werknemer te voorzien of te beantwoorden aan een tijdelijke vermeerdering van werk of te zorgen voor de uitvoering van een uitzonderlijk werk...Art.21.De uitzendbureaus mogen alleen dan uitzendkrachten ter beschikking van gebruikers stellen en deze mogen alleen dan uitzendkrachten tewerkstellen wanneer het gaat om de uitvoering van een in artikel 1 bedoelde of toegelaten tijdelijke arbeid.?(Uitzendarbeidswet 24 juli 1987).

Indien het uitzendbureau u verder tewerkstelde NA de eerste zes maanden onderzoek dan of dit gebeurde met inachtneming van voornoemd art.1 en 21.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”