Verlof opnemen tijdens opzeggingsperiode

CharlotteVLB
Topic Starter
Berichten: 3

Verlof opnemen tijdens opzeggingsperiode

#1 , 15 jan 2013 15:09

Hallo,

Als je op voorhand je verlof aangevraagd hebt en het is goedgekeurd, maar je geeft je ontslag, en je moet bijvoorbeeld nog 3 maand opzeg doen, mag je in die 3 maand dat verlof dan nog steeds opnemen? Of wordt de opzeggingsperiode dan verlengd met het aantal opgenomen dagen?

En wat gebeurt er nadien eigenlijk met verlof dat je nog niet hebt opgenomen, als je bijvoorbeeld in juni van werkgever verandert?

Lieve groetjes,
Charlotte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stijninge
Berichten: 3

#2 , 15 jan 2013 15:25

Als je als werknemer zelf je arbeidsovereenkomst opzegt, wordt de opzegtermijn nooit verlengd. Ook als je vakantie neemt tijdens je opzeg zal deze toch op de normaal voorziene datum eindigen. Hoelang je vakantie neemt heeft geen belang, zelfs niet als je daardoor geen enkele dag van je opzegtermijn zou presteren.
Dit ongeacht of het verlof voor of tijdens je opzeg aangevraagd is.
Het niet opgenomen verlof gaat in principe mee naar de volgende werkgever.
De huidige werkgever zal het verlof uitbetalen en de volgende werkgever zal dit in mindering brengen bij de berekening van vakantiegeld.

CharlotteVLB
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 jan 2013 15:55

Ah dus de opzegtermijn blijft dezelfde, dat is al goed.

Maar van dat verlof dat overgaat, dat snap ik toch allemaal niet zo goed, want dit is eigenlijk een probleem in 2011 dat ik voorhad, in juli ben ik van baas veranderd en ik had nog een aantal dagen congé niet opgenomen, en in september denk ik had ik dan 4 dagen congé opgenomen, omdat ik dacht "ik heb daar nog recht op" maar die stonden op mijn loonfiche dan als "onbetaald verlof". Of zou het zijn dat mijn vorige werkgever mijn resterende dagen nog heeft uitbetaald in juli dan? Want van gans die papierenrompslomp heb ik niet veel verstaan...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 jan 2013 20:09

je vorige werkgever zal effectief die dagen moeten uitbetaald hebben (en dat wss ook wel gedaan hebben).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”