Deel verbrekingsvergoeding terug moeten betalen. Mag dat?

Joke-Garry
Topic Starter
Berichten: 9

Re: Deel verbrekingsvergoeding terug moeten betalen. Mag dat

#16 , 18 jan 2013 11:08

Wel, het is zo dat ze wel degelijk mijn ancieniteit overnemen EN er geen proefperiode zit in de nieuwe overeenkomst. Ik had voorgesteld dat ik inderdaad pas 23 februari zou beginnen, maar daar heeft hij geen oren naar. Het is tekenen of niet starten! Nu, volgens een advocate in arbeidsrecht die ik raadpleegde is er dus NIKS wettig aan aan alles dat hij voorstelt. Zelfs al teken ik de bijlage, dan nog kan hij mijn loon niet afnemen! Ik zou dus recht in mijn schoenen staan maar het zal veel moeite kosten om dat loon terug te krijgen want aftrekken zal hij zeker doen! De sfeer waarin ik dan werk zal natuurlijk ver onder het vriespunt liggen.........weet niet of ik daaraan wil beginnen :-(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 18 jan 2013 11:28

het klopt dat IN een arbeidsovereenkomst zo'n bijlage niet wettelijk i.

k.b.
Berichten: 876

#18 , 18 jan 2013 11:51

Maar deze werkgever zegt nu toch niet meer dat hij je loon niet gaat betalen van die weken ...

Hij stelt voor een onderling akkoord te maken over Uw verbrekingsvergoeding ( en ik zie alvast niet meer staan dat het een bijlage is bij de arbeidsovereenkomst).
Hij gaat vermoedelijk een soort "netto afhouding" doen op uw eerste maandlonen om zijn stukje verbrekingsvergoeding te cashen ...

Het is zoals je zelf zegt ...
Ik denk dat je persoonlijk moet afwegen of de voordelen van voor deze werkgever te werken opwegen tegen de nadelen die U weet uit uw ervaringen.
Ik denk daarbij aan verloning / uurregeling / afstand woon-werk / uw kansen elders op gelijkaardige job ...

Ik zou hoe dan ook eerst mijn arbeidsovereenkomst aftekenen ...

k.b.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”