Ontslag genomen - vervroegd bouwverlof opnemen

svekke2
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag genomen - vervroegd bouwverlof opnemen

#1 , 15 jan 2013 11:30

Hey,

Ik heb begin deze maand mijn ontslag genomen bij mijn huidige werkgever als bediende.
Mijn opzegtermijn bedraagt 1,5maand, startende vanaf 1 februari.
Ons bouwverlof is vastgelegd in Juli, voor de rest heb ik nog 6dagen vrij te kiezen.
Mijn vraag is nu hoeveel verlof kan ik nog opnemen tijdens mijn opzegtermijn zonder deze te verlengen?
Die 6 dagen moeten normaal geen probleem zijn (denk ik), maar hoe zit het met het bouwverlof, kan dit vervroegd opgenomen worden? Ik zou graag zo weinig mogelijk verlof uitbetaald krijgen.

Ik weet niet of het van belang heeft, maar mijn volgende werkgever is openbaar en neemt geen verlof van de privé over.

Alvast bedankt voor jullie advies.
Sven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jan 2013 11:49

U kan altijd aan uw werkgever een toelating geven om het verlof aan mij uit te betalen. Ik wil u hier met alle plezier m'n rekeningnummer voor geven :).

Indien u bvb nog 3 weken verlof over zou hebben, kan u natuurlijk ook altijd 3 weken voor het einde van de opzegtermijn het werk verlaten. Dan zal u een verbrekingsvergoeding van de resterende 3 weken moeten betalen, de werkgever kan dit dan verrekenen met het nog openstaand verlofgeld. Op die manier zal u ook zo weinig mogelijk verlof uitbetaald krijgen (maar verliest u natuurlijk wel geld).

Nu serieus:
Gezien het verlof collectief is vastgelegd, kan daarvan nog enkel vanafgeweken worden in onderling overleg met de werkgever. U kan dit dus vragen, maar niet eisen.

svekke2
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 jan 2013 15:22

Ok, Bedankt JPV

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”