verbreking contract

flo
Topic Starter
Berichten: 1

verbreking contract

#1 , 10 jan 2013 23:23

Hallo

de situatie is als volgt:

3 weken geleden tekende mijn vriend een onderling akkoord, na 7 maand ziekte,
op 'aandringen' van zijn overste, in de plaats van een medisch ontslag.

Ik weet niet of het een eenmanszaak, nv of bvba is.
Maar het wordt gerund door laten we zeggen 'A' en 'B' die een koppel vormen.

Op advies van de adviserende geneesheer wou mijn vriend medisch ontslag aanvragen...
Maar 'B' vertelde mijn vriend dat dat niet mogelijk is, omdat zij geen arts kunnen voorzien.
Hierbij vertelde 'B' dat het 'onderlinge akkoord' ook toegang zou geven tot stempelen,
wat dus niet het geval is.

Wat mij opviel was:

Het contract wordt geschreven in naam van 'A' door 'B'.
De handtekening is dus ook geschreven door 'B', met de naam van 'A'
Is dit wettelijk? Is dit schriftvervalsing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jan 2013 08:03

ga sowieso voor een aanvraag tot de werkloosheid, hij zal wél kunnen stempelen, maar pas na een ziekte. Hij kan eventueel nog altijd de medische overmacht aanvoeren tegenover de RVA-geneesheer als hij een medisch onderzoek aanvraagt. Dat zal de sanctie een stuk lager maken.

Om nu op je vraag te antwoorden: dat is geen schriftvervalsing indien de betrokkenen daarmee akkoord zijn. Tenzij de naam én handtekening beide handgeschreven zouden zijn, mar zelfs dan zie ik niet hoe je vriend zou kunnen tussenkomen, gezien hij geen schade kan aantonen (tenzij A of B hem niet wou ontslaan).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”