Ontslag indienen

duma
Topic Starter
Berichten: 2871

Ontslag indienen

#1 , 08 jan 2013 14:37

Bediende.
Werk er nog geen drie jaar.

Ik vind: opzegtermijn 1.5 maand.

Als ik nu mijn ontslag indien, gaat de opzegtermijn in op 1 februari. Wanneer loopt die dan af?

Alvast bedankt voor de hulp, want ik wil geen fouten maken in de data.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2013 18:43

het einde van de opzeggingstermijn moet je niet vermelden in je ontslagbrief

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 37. (§ 1.) Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere.
(Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

duma
Topic Starter
Berichten: 2871

#3 , 09 jan 2013 13:53

Nee, maar IK zou het wel graag weten :D

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jan 2013 17:37

Nee, maar IK zou het wel graag weten :D
het vermelden van een einddatum kan leiden tot een onduidelijkheid waarvoor de exceptio obscuri libelli kan worden toegepast voor de nietigheid van de opzegging

als je er zeker van bent dat de duur 1,5 maanden is , 15 maart is een vrijdag , die werkweek uit lijkt mij toch weinig problemen te verwachten

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
82 § 3. Wanneer het jaarlijks loon ((16 100) EUR) overschrijdt, worden de door de werkgever en de bediende in acht te nemen opzeggingstermijnen vastgesteld hetzij bij overeenkomst, gesloten ten vroegste op het ogenblik waarop de opzegging wordt gegeven, hetzij door de rechter

(NOTA : het bedrag van 16.100 EUR wordt bij indexering gebracht op 31.467 EUR <VARIA 2011-11-22/01, art. M, 075; Inwerkingtreding : 01-01-2012>)
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”