nieuwe job en deeltijdse uitkering behouden?

celya
Topic Starter
Berichten: 23
Locatie: Gent

nieuwe job en deeltijdse uitkering behouden?

#1 , 07 jan 2013 13:06

Geachte,

Ik werk momenteel haftijds als bediende in een privé ziekenhuis waar ik serieus onderbetaald ben .
Ik krijg deeltijds werkloosheidsuitkering.
Onlangs zag ik een vacature (ook halftijds) in een instelling waar ik altijd al graag heb willen werken. Ik heb dan maar onmiddellijk gesolliciteerd.
Nu mijn vraag is, verlies ik mijn recht op uitkering als ik van werk verander? van ene halftijdse naar andere maw...
De nieuwe werkgever biedt extra legale voordelen, maaltijdscheques, overname anciënniteit en de jobinhoud is echt mijn ding: daarbij is de loonberama hoger dan bij mijn huidige werkgever.

Kan ik dus mijn deeltijdse uitkering verliezen?

Bedankt alvast...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jan 2013 13:15

je verliest je recht op uitkering niet indien je minstens evenveel uren werkt (in verhouding). Als je dus bvb 19/38e werkt, mag je gerust naar 18/36 gaan (of omgekeerd). Van 18/36 naar 19/40 zou in theorie niet mogen (al zal de RVA daar wss niet erg moeilijk over doen).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”