Einde contract "forceren" met ziekte?

eylis
Berichten: 8840

Re: Einde contract "forceren" met ziekte?

#16 , 14 jan 2013 14:03

en ken je dringende redenen JPV?
is urenlang tokkelen op het bureau zo één?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Berichten: 1206

#17 , 14 jan 2013 14:14

Wat bedoel je met "meer menselijkheid"?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 jan 2013 15:23

en ken je dringende redenen JPV?
is urenlang tokkelen op het bureau zo één?
Stelen is er in ieder geval één. Uw baas uitschelden in het bijzijn van alle andere collega's zal er ook wel een zijn. Uw collega moedwillig van de baan rijden bij het naar huis rijden. Dat soort dingen...

Als de baas echter kan aantonen dat de werknemer ontslag om dringende reden uitlokt om zelf weg te kunnen, zal het eerder beschouwd worden als verbreking van de arbeidsovereenkomst door de werknemer, met verbrekingsvergoeding tot gevolg.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

FreelancerIT
Berichten: 1206

#19 , 14 jan 2013 15:38

herhaaldelijk fouten is ook een reden... eens gewaarschuwd en je blijft de fouten maken...

De vraag hier is eerder: als hij hier een ontslag forceert, krijgt hij dan op zijn volgende werkloosheid niet de rekening gepresenteerd?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 14 jan 2013 15:44

herhaaldelijk fouten is ook een reden... eens gewaarschuwd en je blijft de fouten maken...

De vraag hier is eerder: als hij hier een ontslag forceert, krijgt hij dan op zijn volgende werkloosheid niet de rekening gepresenteerd?
Aangezien zijn werkgever op de hoogte is dat de topic starter weg wil, denk ik dat hij eerder schrik moet hebben om verbrekingsvergoeding te moeten betalen als hij probeert om dwingende reden ontslag te forceren. Maar laat ons niet te snel van stapel lopen. Ik dacht niet dat de topic starter aangaf het op die manier te willen spelen (maar enkel de piste van "ziekte" te willen verkennen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”