ontslag nemen tijdens tijdskrediet

toekomstige juf
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag nemen tijdens tijdskrediet

#1 , 28 dec 2012 09:40

beste,
ik werk momenteel ongeveer 10 jaar voor mijn huidige werkgever.
Twee jaar geleden ben ik met mijn werkgever overeenkomen dat ik 3 jaar 1/2-tijdskrediet kon krijgen om een studie als onderwijzeres aan te vatten. Ik ben hem hier zeer dankbaar voor, ondertussen zijn we twee jaar verder en blijkt het studeren, het gezin en het werk samen echt te veel voor mij, ik ga kapot. Ik denk er over om mijn ontslag in te dienen, maar ken mijn rechten en plichten niet in deze zaak.
alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 dec 2012 09:49

U kan uw ontslag indienen zoals een gewone werknemer dit kan. Indien u normaal een opzeg van bvb 3 maand zou hebben, dan zal u ook als tijdskredieter 3 maand opzeg hebben. U dient dan gewoon die 3 maand halftijds werken en zal nog halftijds tijdskrediet-uitkeringen krijgen. Natuurlijk zal u in dat geval geen recht hebben op werkloosheidsuitkeringen, gezien u zelf verantwoordelijk bent voor uw ontslag.

Hebt u een idee hoe lang u nog moet studeren? er zijn eventueel andere oplossingen mogelijk :).

toekomstige juf
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 28 dec 2012 20:40

Beste JPV,
bedankt voor de feedback,
ik moet nog ongeveer 1 jaar studeren
mvg

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 dec 2012 20:51

zou je dan niet beter voltijds tijdskrediet nemen? Of check of je in aanmerking komt voor ouderschapsverlof of medisch tijdskrediet (voor zorg van bvb grootouder). Op die manier is studeren én een inkomen (en vooral: sociale bescherming) hebben toch nog mogelijk.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”