wachten op werkloosheidsuitkering zonder C4?

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

wachten op werkloosheidsuitkering zonder C4?

#1 , 27 dec 2012 13:40

Ik ben ontslagen en moet nu wachten op mijn C4...Ik ga me inschrijven bij de VDAB en dan ga ik alvast naar mijn vakbond maar zonder C4 want daar moet ik nog op wachten...Wat gebeurt er ondertussen met mijn inkomen? Zolang de vakbond geen C4 heeft,kunnen ze ook niet berekenen hoeveel stempelgeld ik ga krijgen en kunnen ze mij dus ook niet uitbetalen toch? Ik ben alleenstaande met kind ten laste dus ik heb écht wel een inkomen nodig...en ik heb gehoord dat mijn werkgever 2 maanden de tijd heeft om c4 in te dienen..Maw,duurt het 2,5 maanden dat ik zonder inkomen zit....?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#2 , 27 dec 2012 14:01

Als je ontslagen wordt heb je (meestal toch) recht op een opzegvergoeding.
Deze wordt meestal uitbetaald rond het tijdstip van de volgende uitbetalingsperiode. Dus wanneer het volgende loon komt.

Alles hangt af van je contract en je anciënniteit...

Op die manier wordt er toch een periode overbrugd waarin je meestal orde op zaken kan stellen wat het papierwerk betreft.

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 27 dec 2012 14:41

ik ben ontslagen met medische overmacht dus is anders dan....Ik ben naar de vakbond geweest en ik dacht dat het minimum stempelgeld als alleenstaande met een kind ten laste 1112 euro was,ze vertelden me dat ik 32 uren per week werkte en dus niet voltijds....en dat ik daardoor dus wrschlk minder zal hebben dan het leefloon!!!kan dit kloppen??

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 dec 2012 14:53

...en ik heb gehoord dat mijn werkgever 2 maanden de tijd heeft om c4 in te dienen..Maw,duurt het 2,5 maanden dat ik zonder inkomen zit....?!
dat heb je dan niet goed gehoord , die termijn van 2 maanden heb jij de tijd om je C4 binnen te brengen na je ontslag . als je na een 10 tal dagen geen C4 hebt ontvangen ga dan naar de rva en dien daar dan een klacht in tegen je werkgever .

al nagekeken of je recht hebt op feestdagloon voor nieuwjaarsdag ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 dec 2012 16:39

ik ben ontslagen met medische overmacht dus is anders dan....Ik ben naar de vakbond geweest en ik dacht dat het minimum stempelgeld als alleenstaande met een kind ten laste 1112 euro was,ze vertelden me dat ik 32 uren per week werkte en dus niet voltijds....en dat ik daardoor dus wrschlk minder zal hebben dan het leefloon!!!kan dit kloppen??
als je 32/38e werkt gedurende een lange periode, zal je minstens 1112 euro hebben (je zal een "code 01" krijgen, da's als een voltijdse).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”