Ontslagen en nieuwe werkgever -> dubbel loon?

koppa
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslagen en nieuwe werkgever -> dubbel loon?

#1 , 19 dec 2012 10:51

Ik ben na 2 jaar als bediende ontslagen bij mijn werkgever en moet een opzegperiode presteren van de wettelijke 3 maanden, maw tot eind februari.
Ik heb echter verregaande gesprekken met een nieuwe werkgever die wil dat ik half januari al start.

Ik wil dus een tegenopzeg geven en ik denk wel dat dit aanvaard zal worden .

Hoe zit het dan met mijn loon. Het nieuwe bedrijf betaalt me natuurlijk loon uit vanaf ik er start, maar moet mijn vorige werkgever, die me ontslagen heeft, me wel nog een verbrekings- of opzegvergoeding betalen of loon uitbetalen, omdat zij me ontslagen hebben?

Een collega zei namelijk dat ik recht heb op dubbel loon, een andere zei dan weer dat je nooit dubbel loon kan hebben.

Vandaar dat ik wat advies kan gebruiken :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 dec 2012 11:15

je kan dubbel loon krijgen, maar als je een tegenopzeg geeft (dus op normale wijze, dus geen dringende reden), geef je zelf je ontslag en moet de werkgever, na het einde van de tegenopzeg, nooit je nog loon/verbrekingsvergoeding betalen.

koppa
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 19 dec 2012 11:21

bedankt JPV, dit betekent dus in mijn geval, dat ik geen dubbel loon kan krijgen.
Dan weet ik genoeg !

(en het verklaart ook de reden waarom ik per se moet blijven komen werken, ook al mag ik hele dagen nix doen op bureau, zo moeten ze me geen verbrekingsvergoeding betalen en dus ook geen dubbel loon...)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”