Verworven rechten meenemen naar nieuwe werkgever

GeertHoremans
Topic Starter
Berichten: 2

Verworven rechten meenemen naar nieuwe werkgever

#1 , 17 dec 2012 10:30

Ik heb een interessant voorstel gekregen om bij een nieuwe werkgever aan de slag te gaan en zou hier heel graag op ingaan. De nieuwe werkgever heeft aangeboden om mijn verworven rechten mee over te nemen (ben 3 jaar in dienst als bediende). In de eerste plaats denk ik natuurlijk aan de anciënniteit en de gevolgen hiervan bij ontslag maar ik wil wel zeker zijn dat ik alle rechten meeneem en niet enkel een langere ontslagperiode in voorkomend geval (ik overweeg bvb om tijdskrediet 4/5 te nemen volgend jaar en hiervoor is een anciënniteit van 1 of 2 jaar bij de werkgever een minimumvereiste).

Concreet: Wat moet er precies wel/niet in het nieuwe contract vermeld staan om echt alle voordelen van de anciënniteit mee te nemen en niet enkel een langere ontslagperiode? Of is het feit dat er eenvoudig in vermeld wordt dat er 3 jaar anciënniteit overgenomen werd voldoende om alle voorwaarden hier op te baseren.

Bedankt voor een reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.
Berichten: 876

#2 , 17 dec 2012 10:37

Als je binnen 3 weken tijdskrediet wil nemen lijkt het mij toch best dit nu te bespreken ...

Hoe ga je omgaan met de proefperiode ?

k.b.

GeertHoremans
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 17 dec 2012 10:44

Niet binnen 3 weken, zou overwegen om volgend jaar na de zomer of het jaar erna misschien tijdskrediet 4/5 op te nemen, voor de nieuwe werkgever zal dat geen probleem zijn, wil enkel zeker zijn dat de anciënniteit ook telt voor de instanties naast de werkgever als het op tijdskrediet aankomt. Ik ga uiteraard geen proefperiode doen, is het feit dat er 3j anciënniteit overgenomen wordt en en er geen melding van een proefperiode wordt gemaakt niet voldoende? Moet dit apart behandeld worden in het nieuwe contract om geen risico's te nemen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 dec 2012 12:13

het gaat ivm tijdskrediet om ancienniteit in dienst, niet pro forma ancienniteit. De RVA zal de aanvraag weigeren indien er geen DIMONA-aangifte is van 2 jaar...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”