ontslag en aanwerving

vtx
Topic Starter
Berichten: 8

ontslag en aanwerving

#1 , 13 dec 2012 20:36

Hoi,

Het bedrijf waarvoor ik reeds meer dan tien jaar werk heeft een andere eigenaar gekregen, een vennootschap met een aantal dochterondernemingen.

De activiteiten van mijn huidig bedrijf blijven bestaan, maar de nieuwe eigenaar zou willen dat ik ga werken in een andere (in oprichting zijnde) dochtervennootschap, waar ikzelf grosso modo een gelijkaardige taak zal uitvoeren, o.a. voor mijn huidige werkgever maar ook voor de andere dochterondernemingen van de groep. Het gaat om een voorstel dat ik zou kunnen weigeren, maar dan met de mogelijke gevolgen ervan.

Bij akkoord, zou ik bij mijn huidige werkgever aldus ontslagen worden, en meteen daarna, zonder onderbreking aangenomen worden bij mijn nieuwe werkgever, met een arbeidscontract dat grotendeels overeenstemt, en met behoud van ancienniteit, wat dat dan ook moge inhouden, want mijn huidige werkgever zit in de telecomsector, en mijn eventueel toekomstige werkgever niet.

Ik zit me af te vragen wat de valkuilen voor mij hierbij zouden kunnen zijn? Iemand tips?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding