Onslag indienen + Scholingsbeding

koekievanleuven
Topic Starter
Berichten: 1

Onslag indienen + Scholingsbeding

#1 , 17 apr 2007 20:34

Hallo Allemaal,

een vraag:
ik ben van plan mijn onstlag in te dienen, ik ben momenteel vanaf 1/1/2001 in dienst en op 1/11/2005 heb ik een zogenaamd scholingsbeding getekend..


Dit scholingsbeding is opgesteld en ondertekend door mezelf, daartoe verbond ik me om een bedrag van +-3000 euro terug te betalen (eventuele reis- en verblijfskosten niet meegerkend!! staat er letterlijk) indien er een ontslag met dwingende redenen zo zijn of indien zoals in mijn geval ik zelf onstlag ga nemen..

De termijn van dit scholingsbeding bedraagt 2 jaar m.a.w. tot en met 1/11/2007, en komt neer op +-127 ? per maand.

Ook staat er nog expleciet dat er bij toepassing van deze clausule zal rekening gehouden worden met de prijs die effectief werd betaald op basis van de ontvangen factuur...

Ik ga een overeenkomst tekenen met mijn toekomstige werkgever, maar weet niet of:

a) mijn opzeggingstermijn bedraagt 3 maanden vermits ik een bediende contract heb en langer dan 5 jaar dienst heb, maar wordt dit ook effectief meegeteld in dit scholingsbeding? Zou dit erop neer komen dat ik enkel 4 maand moet terugbetalen ipv 7 maand?

b) Hoever kunnen ze deze kosten nog opvoeren? of is het wettelijk niet toegelaten om af te wijken van dit bedrag vermeld op dit scholingsbeding?

Mijn toekomstige werkgever is bereid om dit bedrag over te nemen maar ik kan hem momenteel nog geen exact bedrag geven...

Alvast Bedankt

Anonieme mailer :)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding