Meerdere contracteren tekenen

Rudy2005
Topic Starter
Berichten: 5

Meerdere contracteren tekenen

#1 , 05 dec 2012 11:49

Op een dag begon ik te werken op mijn nieuw werk, die eerste dag tekende ik ook nog mijn contract. Het contract had als officiële opmaakdatum echter de dag ervoor.

Later die week moest ik nogmaals een contract tekenen, want er was opnieuw een typfout gemaakt.

Op zich is er geen probleem, en de HR-dienst hier moet misschien beter opletten, maar nu vraag ik mij af wélk contract eigenlijk geldig is? Niet dat ik iets zou willen betwisten of dergelijke, maar ben wel eens benieuwd hoe zoiets juridisch in elkaar zit.
Laatst gewijzigd door Rudy2005 op 16 jan 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 dec 2012 12:20

De datum van opmaak is gewoonlijk de datum dat het kontrakt getypt werd, en is geen officiele datum (gewoonlijk een referentie voor de secretaresse om haar tekst terug te vinden.
Aanvangdatum zal wel 15.07 zijn, maar gezien een zondag werd dat dan 16.07 (moet je later een dag minder werken voor uw pensioen. :)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”